NEManya blog

Ez itt nem egy anyablog. Ez egy nagynéni blogja.

Utolsó kommentek:

Rocko- 2020.06.17. 23:03:25

"Én elhiszem, hogy egy sovány nem értheti, milyen kövérnek lenni "
én nem. ezt a fogalmat empátiának hívják. még ha kevesen is ismerik.

"Tudom, hogy könnyű beleesni abba a gödörbe, amiben sértésre sértéssel reagálunk."
ami nem fog sehova se vezetni.
én tökre élvezem mostanában, hogy egy beszélgetésben tudatosan figyelve nem hagyom, hogy a másik elvigye a dolgot a szokásos vagdalkazós vitába, hanem érvelek. vagy lepattanank, mert nincsenek érveik, vagy kezdődhet a beszélgetés.

Bejegyzés: Ha mások tudják egymást nem cseszegetni, akkor mi is

NEManya 2020.06.16. 00:50:27

@Első mohikán: Köszönöm a hozzászólást, mindig úgy örülök, ha tudok olyat mesélni, ami valakiben ilyen kellemes érzéseket kelt. A vidék jellegzetes zamata nagyon hiányzik most a nagyvárosban élve, de terveink között szerepel majd vidéken megállapodni, valami kedves, kicsiny településen. Nem tudok elszakadni tőle.

Bejegyzés: Csak egy körmömbe került

Ilia 2020.06.13. 17:58:02

@Örömhernyó: Teljesen fölösleges cifrázni a nickneved, elég lenne ennyi: Hernyó. A legundorítóbb fajtából.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

Első mohikán 2020.06.13. 05:48:41

Ez jó volt. Kicsit visszarepített kisgyerekkorom nyaraiba, amit Kutason, egy somogyi kis faluban töltöttem nagymamámnál. Engem nem ért hasonló baleset és Dezsőn, a fekete-fehér kandúron kívül -már- nem volt más állat a háznál, de a hangulat megfogott. Reggel a legelőre az ablakunk alatt elhajtott tehenek kolompjára ébredtem, este szintúgy ez jelezte a játék végét.
Jó érzés volt olvasni, köszönöm.

Bejegyzés: Csak egy körmömbe került

Almandin 2020.06.12. 20:10:20

@Pierr Kardán: Simán pszichopata, a saját beteg elméjéből indul ki.
A koronavírust néhány hónapja áldásnak nevezte. No comment.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

Pierr Kardán 2020.06.12. 19:06:45

@Örömhernyó: "A szomszédok ősidőktől kezdve úgy küzdenek egymás ellen, hogy leverik a másik gyümölcsfájának termését, ellopják a gabonáját, lemérgezik a kutyáját, macskáját, megfarkalják a feleségét, meghúzzák a kocsiját. "

Bakker, hol nőttél te föl?!?!

Csak azért kérdem, hogy messze kerülni tudjam a környéket, meg az onnan származókat :-(

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

Almandin 2020.06.12. 19:04:29

@Örömhernyó: Elég pszichopata logikád van, hogy a fent leírtak szerinted a norma. Kárt okozni másnak, lopni-csalni-erőszakoskodni.
Mindig is sejtettem, hogy erkölcsileg fogyatékos vagy. Minél több hsz-edet olvasom, annál inkább meggyőződöm erről.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

Gery87 2020.06.11. 02:05:56

@Örömhernyó:

A macska legalább nem egy szolgalelkű lihegő seggnyaló mint a kutya, hanem van saját élete, akarata...:) Normális ember pedig tartja lakásban a háziállatát kivéve ha az egy pontagyú aranyhal...és nem azzal kezdi a napot hogy lemegy hajnalban a 3-dikról szaratni...
És nem akarja napi 24-ben dróton rángatni a szerencsétlent....
Ha meg annyit nem tudsz elérni hogy egy cica pár percig doromboljon és simogathasd akkor veled van a baj.....tovább meg ép lelkű ember nem molesztál egy állatot úgyse....mert van élete és dolga:D

A kutyások mind irányítás mániákus, hatalmaskodó alakok....arra kell a kutya hogy legyen kit ugráltatni meg lebaszni...
Szóval ilyeneket én is tudok írni.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

Örömhernyó 2020.06.10. 12:37:04

@Almandin: A szomszédok ősidőktől kezdve úgy küzdenek egymás ellen, hogy leverik a másik gyümölcsfájának termését, ellopják a gabonáját, lemérgezik a kutyáját, macskáját, megfarkalják a feleségét, meghúzzák a kocsiját. Szerinted én találtam ki ezeket? Nem erről szól az emberi történelem meg minden mitológia, vallási példázat, tanmese? Ez az alapállás, ez az ember alapbeállítódása, ez a standard, a "normális".

A macska nem egy veszélyeztetett faj, ellenben a házimacskák és az elvadult, kóbormacskák is irdatlan mennyiségű madarat, kisemlőst gyilkolnak le csupán szórakozásból. Az egeret fogó macska mítosza hamis, sokkal több énekesmadarat ölnek le, akkor is, ha nem éhesek.
Ez van. Aki egy macskát megöl, az más állatok ezreinek életét menti meg.
Továbbá a macskaimádat Mohamed próféta óta része az iszlám kultúrának. Ez azt hiszem nem túl jó ajánlólevél a macskák számára.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.06. 13:49:56

amugy ja, a macskak sok allatot megolnek, allitolag egy rakas faj kihalt miattuk. raadasul macskak mindenhol vannak es sokszor ok allnak a helyi taplalkozasi lanc csucsan. ahol az ember kiszoritja a termeszetes elovilagot, a macskak ott is megtalaljak a helyuket. ketsegkivul az evolucio nyertesei.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

Almandin 2020.06.06. 01:20:43

@Almandin: Itt az ominózus beszélgetés, acycloren néven kommentelt az örömtelen hernyó:
itelet-pazmany.blog.hu/2019/07/26/tul_hangos_a_szomszed
Szégyellhetné magát, hogy cicák fejberúgását javasolja egy blogon.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

Almandin 2020.06.06. 00:54:40

@Örömhernyó: Rengeteg szeretet van a cicukákban. Én sokat ismertem, mind egyéniség. Egyik se a sajátom volt. A többség egy falatot se kapott tőlem, szeretetet annál többet, amit viszonoztak is (ennyire érdeklények).
A fejberúgásra való tanácsadás undorító. De ha jól emlékszem, te ajánlgattál olyan megoldásokat, ami szerint a szomszédkonfliktus egyik rendezési módja a szomszéd állatának bántása.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

Almandin 2020.06.06. 00:50:24

@nnnnnnnn: Az ember felborítja az ökológiai egyensúlyt. Tehát, aki embert tart, nem normális:)

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

nnnnnnnn 2020.06.05. 18:04:01

@elbé: nincs bajom a macskákkal. de ettől még nem tartok. nem lakásba való. senem kertbe. sehova nem való. lakásba azért nem mert állatkínzásnak tartom, kertbe meg azért nem amit te is leírtál, felborítja az ökológiai egyensúlyt. ezért mondom hogy aki macskát tart az nem értelmes. legalábbis ebben a tekintetben. értelmes ember nem tart macskát ahogy vizilovat vagy krokodilt vagy tigrist vagy zsiráfot sem.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

a nagy hohohorgász 2020.06.05. 17:36:05

@a nagy hohohorgász: Nem elítélve a posztert. De azért elég durva hogy a macskát manikűröshöz viszi de gyereket nem szül mert az nyug!!!! Ha ez normális akkor én tényleg aberrált vagyok.... Bmeg ezt a gyökér világot...

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

elbé 2020.06.05. 16:58:21

"@nnnnnnnn: elbé: igaza van, macska csak a városiaknak olyan nagy szám, vidéken kb fogyóeszköz, egyébként pedig káros, kipusztítja a madarakat, és szaporodik mint az üszök.

másrészt értelmes ember nem akar olyan lakásban lakni ahol a jóisten is macskaszőrös, hugyszag terjeng és nem lehet kétpercre előlhagyni semmilyen ételt, a macska a szaros tappancsaival meg mindent összejárkál"

Nem szeretem a macskákat. Pesti születésűként sem akartam, majd később Somogyba (egy picsányi faluba) költözve sem.
Mindkét fenti megállapítás igaz, sajnos.

A mentalitás a baj. Ha ivartalanítanák vidéken is és nem raknák ki az udvarra, (vagy megfelelően körbe lenne kerítve a tercia) mondván "az állat helye kint van", akkor a káros hatásai eliminlódnának. Nem lenne kóbor macska, ami felzabálja a madarakat, nem szaporodna, mint a penész pl.

Csak hát ide el kéne jutni fejben. Na ez a feladat.
Most ezzel azt állítod többezer emberről, hogy nem értelmesen?
A szőr igaz, mindenhol ott van. De! képzeld van rá megoldás. Kapaszkodj meg: úgy hívják takarítás. Amit a macskatartók frekventáltabban végeznek.
Hugyszag is csak akkor van, ha nincs cserélve időben az alom. A szaros tappancs még nagyon ritka. Ha megy a hasa a kis szörnyecskéknek és nem figyelve belép, na igen, akkor vegigtopog a lakáson.
A macska egyébként az egyik legtisztább állat, szóval ez így nem igaz.

Mondom ezt úgy, hogy hasonló hiedelem-rendszerrel költöztem össze eggyel, vagyis hát párommal, akivel járt így bónuszba a macska, akit én csak KisSzarnak hívok.
Taníthatóak, mint a kutyák, több türelemmel.

Attól hogy valaki kedveli a macskákat, attól még nem lesz barom. Induljunk csak ki belőled, tisztelettel. :)

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

ayachan 2020.06.05. 15:56:36

@nnnnnnnn: aha mert ez így működik. Akinek van macskája, annak nincs értelmes párja. Mesélj még!

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak

nnnnnnnn 2020.06.05. 15:55:58

@elbé: igaza van, macska csak a városiaknak olyan nagy szám, vidéken kb fogyóeszköz, egyébként pedig káros, kipusztítja a madarakat, és szaporodik mint az üszök.

másrészt értelmes ember nem akar olyan lakásban lakni ahol a jóisten is macskaszőrös, hugyszag terjeng és nem lehet kétpercre előlhagyni semmilyen ételt, a macska a szaros tappancsaival meg mindent összejárkál.

Bejegyzés: Kezdő gazdi vagyok. Mire figyeljek? - tanácsok új cicásoknak
süti beállítások módosítása